.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قدردان «شب‌های قدر» باشیم
شب قدر، شب نزول رحمت خاص خداوند است در این شب دروازه‌های اجابت و مغفرت خدا بر روی بندگان گشوده می‌شود و فرصتی مغتنم برای بندگی و فرصتی برای خودسازی است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

شمال نیوز: علی عبدالصمدی/ شب قدرگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ علی عبدالصمدی‌؛ شبهای پرفضیلت قدر از راه رسیدند و یک شب از این شبها نیز سپری شد.

 

شبهایی برای استغفار و توبه به درگاه خداوندی که به فرمایش خودش در کلام الله مجید رحمان و رحیم و ارحم الراحمین است.

 

اوست که آفریننده‌ی تمامی هستی است و در این شبهای پر فضیلت کتاب نورانی قرآن مجید را به قلب مبارک نبی مکرم اسلام نازل فرمود. در شان و منزلت شبهای پر فیض قدر همین بس که کلام الله مجید می فرماید لیه القدر خیر من الف شهر تنزل الملائکه و الروح فیها باذن ربهم من کل امر.

 

تقدیر یک ساله‌ی انسان در این شبها رقم می‌خورد. پس یقینا دعا و نیایش به درگاه حق تعالی در چنین لیالی‌ای می تواند در سرنوشت انسان تاثیرگذار باشد. گویی که در این شبها درهای آسمان گشوده تر از همیشه به روی بندگان خدا هستند.

 

بنده‌ای که سالی را چشم انتظار این شب گذرانده تا فقط برای لحظاتی با معبود یکتای بی همتای خویش در کمال خضوع و خشوع و فروتنی به راز و نیاز بپردازد.

 

خاضعین به درگاه ذات اقدس الهی در این شبها راکعین درگاه ربوبیتش هستند. آنها که از لحظاتی پس از افطار قرآن به سر میگیرند و ذکر الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب ورد زبانشان است.

 

این شبهای پر نور و فضیلت شهادت مولای متقیان حضرت امام علی علیه السلام نیز هست. خیل عظیمی از عاشقان مولا با گردهمایی در مساجد و حسینیه ها و تکایا و هیاتها ذکر مصیبت امیرالمومنین را سر می‌دهند.

 

ذکر این نکته ی اجتماعی بسیار حائز اهمیت است که اگرچه وضعیت کرونا نسبت به رمضان های کرونایی گذشته بسیار بهتر شده و عده‌ی زیادی در کشور هستند که سه دوز واکسن را دریافت کرده‌اند اما سهل‌انگاری و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی می‌تواند باعث بروز موجهای جدیدی از این بیماری شود.

 

مشتاقان و عاشقان شخصیت مولا امیرالمومنین علی علیه السلام ضمن حضور در اماکن مقدسه مانند حرمهای اهل بیت علیهم السلام و یا مساجد و حسینیه ها و... نباید از مساله ی کرونا و این ویروس بسیار خطرناک غافل بمانند. قطعا رعایت فاصله های اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی باعث خواهد شد تا رمضان‌های بعدی ویروس کرونا ریشه کن شود و شر این بلا از سر عالمیان کم شود.

 

در این شبهای نورانی نباید کادر درمانی و بهداشت را از یاد برد. مدافعان سلامت جامعه که بعضا از جان خود گذشتند این شبها نیازمند دعای خیر و سلامتی مردم هستند. در این شبهای پر خیر و برکت باید به یاد مدافعان سلامت بود و دعای خیر را بدرقه ی یک سال آینده‌شان کرد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.